gitte-gerrard.reismee.nl

jinghong---chiang sean---pai

jinghong---chiang sean (thailand)---pai

dat was weer een leuk avontuurtje:met de vrachtboot naar thailand.

greg, de eigenaar van het mekongcafe in jinghong had zogenaamd alles goed voor ons geregeld,en ervoor een dikke provisie opgestreken,hij heeft ons nog een briefje voor de bus meegegeven en we zouden in dat dorp opgehaald en naar de boot gebracht worden.
s,ochtends vroeg de aangegeven bus gepakt en vier uur dwars door de jungle gereden tot we in een godverlaten gat in the middle of nowhere arriveerden en alleen op het dorpsplein stonden en door de dorpsbewoners aangestaard
werden, alsof we aliens waren.
niemand,die ons ophaalde, geen mekong te zien en geen boot.
tot ik op het idee kwam om een heuvel optelopen,en daar zag ik de mekong en een hoop vrachtboten, die bezig waren te laden, een met hout een met duizenden zakken knoflook, een met niuewe chinese vrachtautos.een grote bedrijvigheid,vragen had geen zin, ze verstaan je toch niet.een jongen maakte me duidelijk,dat die knoflookboot naar thailand ging en vroeg aan de kapitein, of die ons mee wilde nemen.ja,hoor tegen een bedrag van 50.-euro p.p.kregen we een tweedaagse '' mekongcruise allinclusive 'aangeboden.
we moesten gelijk met de crew meeeten,en de vrouw van de captain ontpopte zich als sterrenkok.toen de boot eindelijk tot de nok toe vol met knoflook zat,vertrokken we en zagen laos en myanmar aan ons voorbijglijden,links en rechts af en toe wat hilltribedorpen en verder diepe jungle.toen het donker werdt meerden wij aan de myanmarkant aan ,midden in het ourwoud.we werden voor het 'captainsdiner'geroepen,en later werdt gezellig zamen thee gedronken en televisie gekeken.(een karaokeprogramma)
de captainsvrouw naam me mee naar haar kajuit,waar een lekker bedje op me wachte, en gerrard sliep bij een crew member.
om 7 uurs,ochtends ging de motor weer aan ,het zonnetje kwam door,de hangmat opgehangen en varen maar door de ongerepte jungle.
eindelijk zagen we een grote gouden buddha,dat moest thailand zijn.
prachtig weer(eindelijk)
snel een leuk guesthouse gevonden en en s,avonds aan de kade van de mekong bij volle maan
op matjes zittend aan kleine tafeltjes heerlijke vis gegeten.
chiang seam beviel me zo goed , en ik wilde eigenlijk niet weg,maar gerrard heeft het gipsyleven te pakken,dus verder.
we hadden een leuke route uitgezocht,off the beaten treck(chiangrei-chiangmai,dat hebben we al zo vaak gezien).
dus gingen we met sawngthaews,dat zijn pickups met bankjes en een dak erop,de bergen in naar tha ton aan de kokrivier.in een leuk hutje geslapen en s,ochtends verder naar pai.
deze weg is door de japaners in de tweede wereldoorlog gebouwd om.hun troepen te bevoorraden,en windt zich spektaculair,door het dichte regenwoud.adembenemende vergezichten,en een beetje wagenziek.
in pai hebben we gelijk een brommer gehuurd en een prachtig onderkomen gevonden,direkt aan de rivier tussen de bananen en palmenbomen.groot terass (wel een beetje boven ons budget,maar fuk the budget,mogen we ook een keertje een beetje luxe)
het is snikheet,ik zit lekker op ons terass ,dit verhaaltje te schrijven,gerrard crosst met de motor rond.s,avonds is het hier heel gezellig,allemaal barretjes met musiek,het was vroeger een hippydorp, maar toen het massatoerisme toesloeg, zijn de hippy's verdwenen.
die zijn nu naar mae hong son, daar gaan we overmorgen naar toe,en dat zijn dan onze laatste 3 dagen in de rimboe ,voordat we de lange rit naar bangkok aantreden.het zou we eens de slaapbus kunnen worden

sarah

Nee hoor, ik ben helemaal niet jaloers.
Ik zit lekker achter mijn bureau keihard te werken.
Wie wil dat nou niet?
Ikke !!!!!!!!
Tot snel en nog veel plezier xjes

Jan en Hannie

Lees net op het nieuws dat er in het zuidoosten
van Myanmar vanmiddag een aardbeving is geweest.
Volgens de kaart vlakbij de plek waar jullie zaten twee
dagen geleden. Zijn jullie inmiddels al zuidelijker in
Thailand??

Liefs Jan en Hannie

gitte

ja,we zijn gelukkig al 300km zuidelijk in mae hong son.wij hebben de chok wel gevoeld, en dat is heel raar, als de aarde onder je ineens beweegd,maar verder niets aan de hand.wij genieten van onze laatste dagen in een buitengewoon mooie omgeving.het is wel erg heet,38 graden!

Wilco

Hi Gitte en Gerrard,

Wat een interessante verhalen en mooie foto's. Erg leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie mooie reis door Zuid-Oost Azie.

Veel plezier nog de laatste paar dagen en alvast een goede reis naar huis gewenst.

Groet, Wilco (uiteraard ook van Mascha, Cas & Olaf)

mariekevanbentum

Wat een mooie reis....en mooie foto's. Dank dat we met jullie mee mochten reizen. Met deze ervaringen kunnen jullie weer een drukke, maar natuurlijk ook leuke, zomer aan..
Groet, Marieke en Hans