gitte-gerrard.reismee.nl

pai---mae hong son---mae siriang---chiangmai

pai---mae hong son ----mea siriang----chiangmai

in pai hadden we nog twee schitterende kokendhete dagen,wij bezochten met de brommer die kleine dorpjes in de bergen en genoten van een prachtige zonsondergang bij een mooie tempel op een berg.
s,avonds in die leuke kroegjes lekker gegeten en naar livemusiek geluisterd.gezellig gekletst met andere travellers,er hangd een laid back sfeertje in pai en de omgeving is buitengewoon fraai.

maar verder naar mae hong son,weer zo,n adembenemende 4 uur durende bustocht
in mae hong son waren ook geen hippy,s meer.er liepen wel een paar verdwaasde blanke opas rond,met een kinderwagen(nog op latere leeftijd een thais vrouwtje gescoord,en nog een kindje gemaakt)je moet er maar zin in hebben
in deze omgeving zitten veel hilltribes, de liu, de karen ,de shan en de longnecks(dat zijn die met ringen om hun nek,dat ze op giraffen lijken,de meisjes krijgen al vanaf 6 jaar elk jaar een nieuwe ring om hun hals, tot die zover uitgerekt is, dat ze zonder niet meer kunnen leven) hele busladingen packagetouristen uit chiang mai komen er naar toe, betalen toren hoge entreeprijzen,en gapen maar!.wij hebben er niet aan meegedaan. ik betaal niet ,dat deze kindermishandeling nog in stand gehouden wordt!
wij sliepen in een leuk klein guesthuose aan een meertje met een prachtige tempel aan de overkant.maar we hadden pech,toen we net met de brommer op weg naar de grotten waren,barste een vreeselijk onweer los en hield de hele dag niet op. zou dat met die aardbeving vlakbij te maken hebben?
wij hebben het echt gevoeld,de aarde beefde eventjes, maar er was geen schade.

we besloten nog verder langs de myanmaarse grens naar het zuiden te trekken, en kwamen weer in zo,n klein laid back dorpje terecht,een prachtig teakhouten guesthouse aan een mooi riviertje,twee oergezellige kroegen ,maar dat verveelt na een hele dag regen ook.

we besluiten de nachtbus naar bangkok te nemen, maar die is vol.dan maar met dagbussen verder naar het zuiden,maar daar gaan geen gewone bussen meer, alleen die pickups met bankjes,en dat 6 uur en in de regen,dat is geen doen,
we zijn nog op tijd uitgestapt, toen we de bus naar chiang mai langs zagen komen.die was ook wel overvol , maar die duurt maar 4 uur en daar kunnen we de nachttrein naar bangkok pakken.

we hadden geluk.net nog de twee laatste bedden voor maandagavond kunnen veroveren.die jongen die achter ons in de rij stond kreeg al niets meer.
chiang mai is ons bekend, een grote touristtrap.wat een drukte op die nightmarket.wel lekker eten.
ons onderkomen is ook weer super(hoe vinden we toch altijd zulke leuke plekjes?
nu zit ik in een palmentuin,met allemaal kletterende fonteintjes ,een kikkerpool,de kikkers huppelen over het pad,een pool met kooikapers en heerlijke musiek(Hotel califoria )en dat in een klein straatje ,gelijk achter de stadspoort midden in dat drukke chiangmai.
we kunnen nog een middag relaxen,en dan op de nachttrein naar bangkok.deze treinen zijn een groot verschil met die in vietnam.
hier heb je een komfortabel bed,(vorig jaar hebben we dat al meegemaakt)
ons hotel voor de laatste nacht in bangkok hebben we al met internet voorgeboekt.dus aan alles komt een end.
ook aan onze tweemaandse reis door al deze interessante landen.:

qatar
thailand--cambodia--vietnam--zuidchina (yunnan)---thailand

het was mooi,maar we verheugen ons ook weer op ons mooie plekje in spanje , op onze vrienden daar,op onze hondjes,
en op all onze lieve gasten , die deze zomer weer geboekt hebben.

we maken er weer een gezellige zomer van!! afgesproken.

hartstikke bedankt voor jullie mee-reizen op deze site en reakties op onze andere

mail-sites.

LIEFS van gerrard en gitte

axelle en benedikt

hai gitte en gerard,
wat leuk dat we mochten meegenieten van jullie prachtige avonturen! en dan die pittige pen van gitte, je waant je er zo bij
fijne reis terug en tot in spanje!
xx
axelle

Jan en Hannie

Wij sluiten ons bij de vorige reactie aan.
Super om op deze manier mee te genieten met
jullie.
Goede reis en tot snel.
Liefs Jan en Hannie

Karin en Jan

Eindelijk bijgelezen .... en eigenlijk wil ik meer avonturen van jullie ....
Dat komt dan de volgende keer ....
Ontzettend leuk geschreven Gitte .... zoals hierboven al vermeld: ik zie het in geuren en kleuren voor me.

Goede reis terug .... dikkes kus

Karin en Jan

Peter Huisman

weer allemaal schitterende verhalen, ik kon niet wachten tot de live versie van jullie te horen. Het duurt nog wel even maar ga er van uit dat jullie het weer smeuig kunnen vertellen. in ieder geval tot 18 juni ( pfff, duurt dat lang)

Chr.v.Rijswijk.

We hebben stilletjes mee genoten hartelijk dank
Gitte zou als reisverslaggeefster geen slechte beurt maken.