gitte-gerrard.reismee.nl

verhaaltjes tegen de verveling

een paar leuke verhaaltjes uit china zonder fotos

we zitten nu al 2 dagen in de stromende regen in jinghong,en weten van verveling niet wat we moeten doen,de regen komt ononderbroken met bakken uit de hemel,en het is er ook nog koud bij, niets tropischs aan.(15 graden).
we hangen maar wat in die leuke kroegjes rond,en klagen met de andere travellers ,die we tegenkomen over het weer.
de stad is echt leuk.maar we gaan hier weg. we hopen in thailand beter weer tegentekomen

morgen gaan we met een vrachtboot mee,twee dagen over de mekong,langs laos en myanmar naar de grens van thailand.we slapen aan boord,we zijn door de kapitein uitgenodigd(uiteraard tegen betaling)hij mag maar twee passagiers meenemen.

dit wordt natuurlijk weer een avontuur.ik hoop, dat de regen ophoudt.anders vrees ik het ergste,een vrachtboot is geen cruiseboot.

hier in jinghong hebben ze alleen maar hurktoilletten,ook in onze hotelkamer.de douche hangt er gelijk boven, dus je kan poepen en douchen tegelijk,het is tijdbesparend.


eergisteren bij de bushalte zat een mannetje met een pan kokend water met eieren, ik had trek in een gekookt eitje,ik geef hem 1Yen (10 cent),hij schud nee,ik geef hem nog een yen,weer nee, ik geef nog een halve yen erbij,en denk,meer niet,anders wordt dat eitje te duur,hij knikt ja en geeft me een heele zak vol gekookte eieren..dus eieren eten maar, het leek wel paasen.

een andere dag gingen we naar een chinees eet huisje waar allemaal fotos hingen van lekker eten.zoals bij mc donalds,ik wijs een smakelijke foto met garnalen aan.
ik krijg een heel boord vol chillipepers warin ik de garnalen moest zoeken,ze waren wel lekker ,maar h e e t!

een andere keer zegd gerrard alleen maar 'noedels',hij denkt dat verstaan ze wel,
we krijgen een grote wasteil vol soep met ondefineerbaar spul erin,noedels zaten er ook bij,en dan maar met stokjes eten.

de jonge chinesen zijn allemaal erg geinteresseerd in ons en sommige kunnen goed engels.ze willen altijd een praatje maken
en stellen veel vragen over ons leven in europa.zo hadden we gisteren een gezellige middag met een stel pekinesen.

we waren van plan, om hier naar de hilltribedorpen te fietsen, die hier in de buurt liggen, maar met die stortvloed is dat niet te doen

er komt net een leuk engels echtpar binnen en we gaan maar weer kletsen en drinken, natuurlijk,het bier is toch maar 50 cent

Reacties

Reacties

Jan en Hannie

Gerrard, mis je nu niet een héééél klein beetje
die lekkere groene, wilde asperges????

gerrard

fu.. off

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!